Tasmanie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlies - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlies - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 April 2016 | Australië, Melbourne

Hoihoi,

Het is al even geleden dat ik iets op mijn blog geplaatst heb. Maar natuurlijk genoeg geschreven. Maar aangezien ik erg handig ben met computer kan ik even momenteel niet meer bij mijn oudere blogs die ik nog niet op het internet gezet heb.
Ondertussen ben ik al weer terug geweest in sydney voor anderhalve week en heb ik gedag moeten zeggen naar mijn reis maatje voor twee maanden. Wat overigens twee super top maanden waren en het daarom toch ook weer erg moeilijk was om gedag te zeggen. Nu moet ik het toch echt zelf gaan doen. Nu ben ik na haar vertrek voor 5 dagen naar een hostel gegaan in het noorden van Sydney. Daar zaten al een paar mensen die ik eerder op mijn reis ontmoet heb. En wat bleek het halve hostel waa Nederlands, altijd gezellig. Maar aan alle gezelligheid komt een einde. Ik ben toen vertrokken naar tasmanie. Waar ik niemand kende, niets wist te vinden en mijn eerste vlucht ooit alleen heb gehad. Alles is gelukkig goed gegaan. De eerste dag was even eenzaam, dagje alleen geweest maar een dagje alleen zijn is niet zo erg maar je moet je er over heen zetten. Eerste keer dat ik dit op mijn reis mee maak, een dag niet gesproken met mensen.. al snel weer nieuwe mensen leren kennen. En even heerlijk een kamer voor mij alleen gehad. Lag op een 4 mixt dorm, maarja als er niemand bij je op de kamer komt. Even genieten. Na deze dagen ben ik begonnen met een tour door tassie heen. ik kon mij geen betere groep wensen. Zo veel plezier gehad en geweldige dingen gezien. De eerste dagen veel rond gewandeld, vreemde planten en plaatsen gezien. Veel gezellige avonden gehad natuurlijk, hoort er ook bij. Maar ook kan ik zeggen mijn eerste echte berg beklommen te hebben in 2 uur in plaats van het plaatste advies van 3 tot 5 uur. Dit hebben we dan ook maar met een klein groepje gedaan omdat het niet mogelijk was voor iedereen om dit te doen. We zijn na een uur tijd wandelen en rots stukken klimmen(geen officiële route) op de top aan gekomen. Hier een half uur van kunnen genieten en toen kwam de tocht naar beneden.
Mijn laatste dag door gebracht in het meest vreemde museum ooit. Waar je veel kunst kond vinden maar ook de vreemdere dingen als een muur vol vagina's, ja je leest het goed, wel geteld 70, alle soorten en maten. Maar om niet te vergeten, de geur van een poep machine. Nooit bedacht dat iemand dat wil na maken, maar deze poep machine word netjes iedere dag gevoerd met het eten dat die dag in het restaurant verkocht word. Deze machine poept dan ook ieder 2 uur stipt. en het werkt, het ziet er uit als poep en de geweldige geur mochten we ook mee maken..
in de loop van de week hebben we mogen genieten van heerlijk weer. een paar dagen regen gehad, maar over het al gemeen een zonnetje, bleef koud maar ook een dag gehad dat we toch in de heldere blauwe zee zijn gaan zwemmen.
Na dit geweldige avontuur en hierbij weer onwijs gave mensen te ontmoeten is het tijd om het eiland weer te verlaten. Ik ga voor een tweede keer terug naar Melbourne. Je zal je afvragen waarom, maar waarom ook niet? de vorige keer dat ik in Melbourne was had ik veel last van heimwee, dus als ik de kans heb om het nog even goed over te doen, grijp ik die aan.
Nu hier in Melbourne realiseer ik me dat de laatste weken er echt aan gaan komen. ik vlieg over 18 dagen al weer terug naar huis.. Dan de vraag ben je blij om naar huis te gaan? JA natuurlijk, maar ben ook best bang om weer naar huis te gaan. Ga je zo door leven zoals je dat nu doet? met natuurlijk werken enz er bij. Of val je weer terug in je oude ritme? Ik heb veel geleerd hier, ben heel veel en erg gelukkig geweest, ondanks vele momenten alleen te zijn. je kan je eigenkeuzes maken, en je eigen fouten zonder bang te zijn wat anderen van je denken. Ik hoop dat ik dit gevoel thuis ook kan gaan houden. maar het blijft daarom toch ook wel weer erg spannend, ben ik echt zoveel veranderd of valt het wel mee en blijf ik zo?
Komt er op neer dat er erg veel vragen momenteel door mijn hoofd gaan, en die gaan allemaal beantwoord worden als ik terug in Nederland ben.
Op naar het volgende avontuur in Nederland!!

Tot snel allemaal!!

  • 19 April 2016 - 11:04

    Hanny:

    Hoi Marlies.
    Wat zul je genoten hebben van alle avonturen die je meegemaakt hebt. Heb je toch maar mooi gedaan. Terug in Nederland zal wel even wennen zijn, maar ook weer fijn om iedereen weer te zien. Het heeft Roel wel een paar weken gekost om te wennen. Geniet nog van de laatste weken. Groetjes Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Hallo allemaal. Vanaf 23 januari vertrek in naar Australië voor 3,5 maand, tot zover geplant is nu:) Wanneer ik in Australië ben wil ik jullie graag af en toe een up date geven hoe het daar is, wat ik allemaal uitspook en wil ik graag mijn meegemaakte verhalen met jullie delen. Dus als je het leuk vind volg mijn blog. Liefs, Marlies

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3562

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 02 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: